Вернуться
» » Щодо планового технічного обслуговування систем газопостачання

Щодо планового технічного обслуговування систем газопостачання

  ПАТ «Мелітопольгаз» регулярно співпрацює з місцевим друкованими та онлайн виданнями, проводяться прес‑конференції ,спеціалісти підприємства беруть участь у тематичних програмах на телебаченні та радіо.

     ПАТ «Мелітопольгаз» з повагою ставиться до виконання журналістами своїх професійних обов’язків та намагається створити відповідні умови для цього під час проведення заходів, відкритих для ЗМІ.

В свою чергу ПАТ «Мелітопольгаз»  розраховує на об’єктивне, обґрунтоване та повне розкриття інформації в публікаціях ЗМІ , на реалізацію свого права надавати коментарі з приводу інформації, що стосується діяльності компанії.

 

11.06.2018 року на адресу товариства  надійшло звернення від редакції «Головна газета Мелітополя» із наступними запитаннями (мовою оригіналу):

  1. Чем руководствуется ПАО «Мелитопольгаз», когда вводит коллективную ответственность, учитывая, что АМКУ уже оштрафовал за подобные действия ОАО «Запорожгаз» и признал, что жители, которые предоставили доступ к своим квартирам, не могут нести коллективную ответственность за недопуск к газовым приборам в других помещениях, которые не находятся в их собственности или пользовании.
  2. Будет ли в дальнейшем ПАО «Мелитопольгаз» отключать абонентов от газоснабжения из-за отсутствия доступа в квартиры?
  3. Подавали ли мелитопольские потребители в суд на ПАО «Мелитопольгаз» за отключение услуги газоснабжения. Если да, то какова судьба этих исков?
  4. Получал ли уже ПАО «Мелитопольгаз» штрафы от антимонопольного комитета Украины за введение коллективной ответственности?
  5. Как жильцы предупреждаются об отключении газа на их стояке? Обязательно ли их предупреждение под роспись?

       6.Были ли случаи, когда двери квартиры отсутствующих жильцов пришлось вскрывать в                  

           присутствии полиции, старшей по дому или пр.?

 

ПАТ «Мелітопольгаз» вважає за необхідне зазначити наступне:

Однією з інженерних систем багатоквартирних будинків є внутрішньобудинкова система газопостачання. Варто завжди пам'ятати, що газові мережі та газове обладнання − це об’єкти підвищеної небезпеки. Тому заходи з утримання внутрішньобудинкових газових систем у робочому стані є обов'язковими для їх  надійної, ефективної та безпечної роботи.

 

Планове технічне обслуговування здійснюється спеціалізованим підприємством газового господарства - ПАТ «Мелітопольгаз»,  відповідно  до Положення про технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових будинків, громадських будівель, підприємств побутового та комунального призначення, затвердженого наказом Державної акціонерної холдингової компанії «Укргаз» №35 від 30.07.1997 р. (далі-Положення №35). Вимоги безпеки до експлуатації  газопроводів та газового  обладнання житлових і громадських будинків та   побутового обслуговування населення  для забезпечення споживачів природним газом встановлені Правилами безпеки систем газопостачання, затвердженими Наказом Міненерговугілля України від 15.05.2015 року № 285 (далі – Правила №285)

 

Внутрішньобудинкова газова система  будинку, в тому числі і газові стояки, знаходиться на балансі власників (балансоутримувачів) будинків, згідно затвердженого акту розмежування балансової  належності та експлуатаційної відповідальності сторін.

 

Планове технічне обслуговування системи газопостачання виконується за затвердженими сторонами  графіками, які надаються власнику (балансоутримувачу) для забезпечення ним можливості виконання спеціалізованим підприємством газового господарства робіт з технічного обслуговування внутрішньобудинкової газової системи.

 

Відповідно до п. 4.7 Положення №35 мешканці будинку завчасно, за 5 днів, попереджаються про дату проведення ПТО через відповідні оголошення, вивішені на під’їздах будинку. Балансоутримувач будинку – КП «Житломасив», ОСББ та інші також попереджаються. Законодавство не зобов’язує попереджати кожного зі споживачів природного газу про проведення робіт по плановому технічному обслуговуванню.

 

Власники (балансоутримувачі та/або орендарі (наймачі)) житлових і громадських будинків повинні, серед іншого, забезпечувати безперешкодний доступ до всіх приміщень будинків представникам газорозподільного підприємства для проведення технічного обслуговування газового обладнання і перевірки приміщень на загазованість та, за необхідності, відключення газового обладнання.

 

Відповідно п 4.12 Положення №35 за підсумками технічного обслуговування складається  і надається власнику внутрішньобудинкової газової системи перелік виявлених недоліків, які повинні бути усунені, а саме:

- відсутність тяги в димових і вентиляційних каналах;

- наявність елементів внутрішньобудинкової газової системи, які потребують заміни або ремонту;

- наявність газопроводів та запірних пристроїв, які потребують очищення від корозії і пофарбування;

- незабезпечення вільного доступу до газопроводів та запірних пристроїв.

 

При виконанні робіт по газових стояках, в  разі наявності витоків газу, про що свідчить падіння тиску, яке не повинно перевищувати  20 даПа за 5 хвилин, обладнання житлових і громадських будинків підлягає відключенню від системи газопостачання із встановленням заглушки та складається відповідний акт про підсумки технічного обслуговування.

 

Згідно з п. 7.1 Правил №285 роботи з технічного обслуговування і ремонту  діючих зовнішніх і внутрішніх газопроводів, споруд систем газопостачання, підключення новозбудованих газопроводів до діючої системи газопостачання; пуск газу в системи газопостачання об’єктів при введенні в експлуатацію, після ремонту чи реконструкції, виконання пусконалагоджувальних робіт належать до газонебезпечних робіт.

Всі об’єкти систем газопостачання і газове обладнання перед їх підключенням до діючих газопроводів, а також після ремонту підлягають зовнішньому огляду і опресовуванню повітрям. Пуск газу в газопровід без його зовнішнього огляду та контрольного опресовування не допускається.

Щодо питань, окреслених запиті.

 

Випадки обмеження/припинення/відновлення  ПАТ «Запоріжгаз» газопостачання (розподіл природного газу) мешканцям житлового будинку, які визнані рішенням Запорізького територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ) порушенням законодавства у сфері економічної конкуренції та тимчасове припинення газопостачання працівниками ПАТ «Мелітопольгаз» через нещільність системи газопостачання (падіння тиску) під час  проведення планової перевірки щільності внутрішньобудинкової газової системи та газових приладів не є тотожними.

Дії працівників ПАТ «Мелітопольгаз» під час проведення планового технічного обслуговування внутрішньобудинкової газової системи спрямовані на безпечне, безперебійне та безаварійне постачання природного газу споживачам. Всі виявлені недоліки в роботі газової системи, з урахуванням складності виконуваних робіт, усовуються в найкоротші строки.

 

В разі наявності підстав для обмеження/припинення розподілу газу, працівники ПАТ «Мелітопольгаз» діятимуть в межах чинного законодавства України.

За результатами розгляду АМКУ заяв споживачів природного газу в діях працівників підприємства ознаки порушень законодавства у сфері економічної конкуренції не вбачались, штрафи не застосовувались. Справи стосовно ПАТ «Мелітопольгаз» в судах не розглядались.

Випадки, коли «двери квартиры отсутствующих жильцов пришлось вскрывать в присутствии полиции» відсутні. По-перше, такі дії передбачені лише у невідкладних випадках, пов’язаних з урятуванням життя людей і майна; по-друге, відповідно до норм Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

 

Адміністрація ПАТ «Мелітопольгаз»